Vastenaktie

Vastenaktie komt al veertig jaar onvoorwaardelijk op voor de allerarmsten. Door te investeren in kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden, opgezet door de mensen zelf. Van Carnaval tot Pasen voert de Vastenaktie campagne voor projecten in ontwikkelingslanden.

Vastenaktie is een campagne die Cordaid voert in samenwerking met de Stichting Bisschoppelijke Vastenaktie. In de zes weken tussen Carnaval en Pasen zetten meer dan duizend werkgroepen en nog eens duizenden vrijwilligers zich in voor die campagne.

Opbrengsten uit geldinzamelingen gaan naar kleinschalige en duurzame ontwikkelingsinitiatieven die worden opgezet en uitgevoerd door de mensen dáár. Mensen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika die met een minimum aan middelen en een maximum aan wilskracht de cirkel van uitsluiting en armoede doorbreken, beetje bij beetje. Met steun van Vastenaktie kunnen we zorgen dat ze zelf bouwen aan een structurele toekomst.

De parochies uit de regio Probils hebben besloten om tijdens de Vastenaktie van 2012 in regioverband op te trekken en zich gezamenlijk in te zetten voor Ethiopië. De Vastenaktie verdubbelt het opgehaalde bedrag.

Steun Vastenaktie en geef de allerarmsten een toekomst. De wereld groeit als we delen!

Voor meer informatie: https://www.vastenaktie.nl